Bajrang Punia-Sangeeta Phogat engagement on 24th November, marriage after Tokyo Olympics

By   - 23/11/2019

India’s biggest wrestling hope Bajrang Punia in Tokyo 2020 will and grappler Sangeeta Phogat will get engaged on 24th November in Sonepat. The youngest of the Phogat sister confirmed the engagement ceremony to WrestlingTV. According to Sangeeta, “Yes it is correct we are formalizing our relationship and on 24th November ‘Roka Ceremony’ is scheduled in Sonepat at Bajrang’s house” 
 
The wedding ceremony is likely to take place after the 2020 Olympics in Tokyo. Bajrang, the 65-kg category wrestler, and Sangeeta, who is a former national medalist in the 59-kg weight category, had communicated to their families earlier this month regarding their decision to marry.
Sangeeta’s father Mahavir Singh told the media that it was the wish of the children and “we respect their feelings”.

Bajrang and Sangeeta have been in contact for the past three years, Mahavir Singh has confirmed to media. “Ours and Bajrang’s family know each other now. I have always respected the feelings of my children.” he said.

Also Read: It is Babita Phogat’s Birthday : 6 Interesting things about the champion Indian wrestler

भारतीय कुश्ती के सितारे बजरंग पूनिया की दोस्त संगीता फौगाट संग शादी तय हो गई है और दोनों की 24 नवंबर को सोनीपत में सगाई होगी। इस तरह दंगल गर्ल बबीता फौगाट की शादी से पहले महाबीर फौगाट के परिवार में एक ओर खुशी मनाई जाएगी। बजरंग पूनिया व संगीता फौगाट की दोस्ती को परिवार के लोगों ने पति-पत्नी के बंधन में बांधने का फैसला लिया और इसलिए ही दोनों की अचानक सगाई की जा रही है। बजरंग पूनिया के परिजनों ने यह भी साफ कर दिया है कि अब सगाई सोनीपत में होगी और शादी ओलंपिक के बाद बजरंग के पैतृक गांव झज्जर जिले के खुड्डन में होगी। दोनों परिवारों में सगाई की तैयारियां चल रही है। लेकिन सगाई में केवल परिवार के लोगों संग करीबी रिश्तेदार ही शामिल होंगे।

पहलवान बजरंग पूनिया व संगीता फौगाट दोनों पहलवान होने के कारण उनके बीच पिछले कई साल से दोस्ती है। इस दोस्ती में दोनों का एक-दूसरे के परिवार से काफी जुड़ाव हो गया। दोनों ने परिवार को दोस्ती के बारे में बारे में बताया तो परिवार के लोगों ने उनकी दोस्ती को पति-पत्नी के बंधन में बांधने का फैसला कर लिया। हालांकि बजरंग पूनिया व संगीता फौगाट के साथ ही परिवार के लोग अभी तक दोनों की शादी को लेकर कोई खुलकर बात नहीं करते थे। लेकिन अब दोनों के परिवार ने फैसला किया है कि बजरंग व संगीता की जल्द सगाई कर दी जाए और इसके लिए 24 नवंबर का दिन तय कर दिया गया। बजरंग पूनिया के पिता बलवान सिंह ने बताया कि 24 नवंबर को दोनों की सगाई सोनीपत में होगी और इसकी पूरी तैयारियों में परिवार के लोग लगे हुए है। बजरंग के पिता यह भी कहते है कि भले ही सगाई अब हो जाएगी, लेकिन वह दोनों की शादी ओलंपिक से पहले नहीं करेंगे। क्योंकि वह चाहते है कि बजरंग देश के लिए ओलंपिक में पदक जीते और अब शादी होने से उसकी प्रैक्टिस व खेल पर असर पड़ेगा। इसको देखते हुए ही शादी ओलंपिक के बाद करने का फैसला लिया गया है।

Also Read: Vinesh Phogat to WrestlingTV, ‘I will travel to Bulgaria for high altitude training’

Also Read: Wrestling (Kushti) fans can catch Live Streaming, Highlights, News, Videos, Photos, Results and Rankings on WrestlingTV

Include Page

Leave a Comment